Veelgestelde vragen

Op deze pagina vindt u de antwoorden op veelgestelde vragen over het afsluiten van een verzekering, verzekering & dekking, schade melden en hoe u contact opneemt.


Verzekering afsluiten

Hoe verzeker ik mijn apparaat? U kunt een Tulip Assist-verzekering afsluiten tijdens het bestellen van uw nieuwe apparaat via een aangesloten verdeler van Tulip Assist, zoals Gomibo of Belsimpel. Dit is erg eenvoudig, omdat u de benodigde gegevens al hebt ingevuld voor het bestellen van uw nieuwe apparaat. Zo maken wij dus alles in één keer in orde!

Het is ook mogelijk om later nog een verzekering bij Tulip Assist af te sluiten via onze website.
Hoe kan ik mijn Tulip Assist-verzekering opzeggen? Uw Tulip Assist-verzekering is maandelijks opzegbaar. Via uw Tulip Assist-account maakt u dit gemakkelijk in orde, met een opzegtermijn van 30 dagen. Wij leggen hier uit hoe u dit precies doet. Ik heb een nieuw apparaat, kan ik gebruik blijven maken van mijn huidige Tulip Assist-verzekering? Nee, een Tulip Assist-verzekering bij uw oude toestel is niet overdraagbaar naar uw nieuwe toestel. Als u uw oude apparaat niet meer gebruikt, raden we u aan om de bijbehorende telefoonverzekering op te zeggen en een nieuwe Tulip Assist-verzekering aan te vragen voor uw nieuwe apparaat. Houd er rekening mee dat apparaten die niet bij een aangesloten partij gekocht zijn, niet verzekerd kunnen worden. Hoe betaal ik voor mijn verzekering? De premie betaalt u per maand vooruit door middel van domiciliëring. De premie wordt altijd vóór de 1e kalenderdag van de maand afgeschreven. Zelf hoeft u hier niets voor te doen!

Mocht het voorkomen dat de domiciliëring niet lukt, dan proberen wij het na 5 dagen nog eens. Mislukt ook de tweede domiciliëring, dan vragen wij u het geld zelf over te maken. De maandpremie dient dan voor de 14de van de maand betaald te zijn om verzekerd te blijven. Wij laten u dit natuurlijk op tijd weten per e-mail.

Is de betaling niet voor de 14de van de maand voldaan, dan vervalt de dekking van de verzekering op de 15e dag van de kalendermaand met terugwerkende kracht vanaf de 1ste dag van deze kalendermaand. U hebt vervolgens nog maximaal 14 dagen de tijd om de achterstallige premie te betalen. De verzekering wordt dan weer actief op de dag dat u de betalingsachterstand hebt voldaan. Hebben wij binnen deze 14 dagen niet de achterstallige premie ontvangen, dan beëindigen wij definitief uw verzekering.

Zie voor meer informatie artikel 9 van de polisvoorwaarden.
Hoe betaal ik mijn premieachterstand? Bij een betalingsachterstand maakt u zelf het bedrag over naar NL56INGB0007226676 t.n.v. Tulip Assist. Vermeld hierbij uw polisnummer en het factuurnummer in de omschrijving. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen? Als uw persoonlijke gegevens gewijzigd zijn, raden wij u aan dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. Log hiervoor in op uw Tulip Assist-account en ga naar Mijn gegevens. Klik vervolgens op de knop Gegevens wijzigen en pas uw gegevens aan.

Is uw e-mailadres of rekeningnummer gewijzigd? Neem dan telefonisch contact op met onze klantendienst om dit aan te passen. Voor het wijzigen van uw e-mailadres kun u dit ook per mail aan ons doorgeven.

U kunt uw gegevens altijd wijzigen door te bellen naar onze klantendienst via +32(0)80058308 of door te mailen naar info@tulipassist.be. Vermeld in de e-mail uw contactgegevens, uw polisnummer en het type verzekering dat u hebt.

Verzekering & Dekking

Wat dekt mijn Tulip Assist-verzekering? Tulip Assist biedt twee verschillende verzekeringen aan.

Met de Mobile Essential-verzekering ben u verzekerd tegen val-, stoot-, vocht-, brand- en vorstschade. Diefstal wordt niet door deze verzekering gedekt.

Met de Mobile Complete-verzekering ben u naast materiële schade ook verzekerd tegen diefstal van uw apparaat. Verder ben u in het geval van diefstal ook verzekerd tegen gesprekskosten en internetkosten als gevolg van misbruik van uw mobiele apparatuur door derden. De kosten worden vergoed tot maximaal €1000,- en tot uiterlijk 24 uur na de diefstal.

Meer informatie over de dekking van u Tulip Assist-verzekering vindt u in hoofdstuk 2 van de polisvoorwaarden.
Maar ik heb toch al een inboedelverzekering? Als u een inboedelverzekering hebt waarbij uw mobiele apparatuur gedekt is, dan zijn meestal alleen ongevallen in en rond uw huis verzekerd. In het geval van een aanvullende dekking voor buitenhuisrisico, wordt vaak niet het volledige bedrag gedekt en is het dekkingsgebied wellicht beperkt.

De Tulip Assist-verzekering is speciaal ontwikkeld voor het verzekeren van uw mobiele apparatuur, waarbij schade of diefstal buitenshuis én in het buitenland gedekt is.
Wat kost de Tulip Assist-verzekering? De maandelijkse premie wordt bepaald door het type apparaat dat u bestelt. Op de website van de verkoper waarbij u uw Tulip Assist-verzekering hebt aangevraagd, vindt u de precieze premie voor uw apparaat, inclusief 9,5% verzekeringstaks.

Bij aanschaf van de Tulip Assist-verzekering zijn de eerste 3 maanden gratis en kunt u op ieder moment de verzekering opzeggen.
Aan wie wordt deze verzekering verleend? Iedereen van 18 jaar en ouder die een vaste woon- of verblijfplaats in België heeft, kan deze verzekering afsluiten. Ook zijn er Tulip Assist-verzekeringen voor rechtspersonen die hun vaste zetel in België hebben. Wat dekt mijn verzekering niet? U bent niet verzekerd tegen onder andere schade veroorzaakt door slijtage, onvoldoende zorg, onverantwoordelijk gedrag en opzet. In hoofdstuk 2 van de polisvoorwaarden kunt u precies lezen wat de verzekering wel en niet dekt. Waar is mijn product gedekt? De dekking is wereldwijd, gedurende de looptijd van de verzekering. Bij welke verzekeraar ben ik verzekerd? U bent verzekerd bij Tulip Assist Assurance Limited. U vindt meer informatie over deze verzekeraar in de polisvoorwaarden.

Schade melden & Proces schademelding

Ik heb schade aan mijn apparaat, wat kan ik doen? Werkt uw apparaat niet naar behoren? We helpen u direct! In veel gevallen blijkt de apparaat niet kapot te zijn, maar ontstaat het defect doordat het apparaat niet op de juiste manier is ingesteld. Via de website van Gomibo helpen we u om te kijken of het apparaat echt defect is of dat u het probleem zelf kunt oplossen.

Is er bij ontvangst van uw apparaat al schade aan het apparaat of blijkt er later sprake te zijn van een fabrieksfout? Maak hier dan direct een melding van bij de verkoper.

In het geval van val-, stoot- of waterschade of diefstal meldt u via uw Tulip Assist-verzekering de schade bij ons. Alle informatie over het indienen van de schade en de afhandeling ervan vindt u onder Schade melden.
Mijn apparaat is gestolen, wat kan ik doen? Zorg ervoor dat uw simkaart is geblokkeerd, zodat u dure gespreks- en internetkosten voorkomt. Daarnaast dien u zo snel mogelijk aangifte van de diefstal te doen bij de politie.

Heb u de Mobile Complete-verzekering? Meld dan vervolgens bij ons de diefstal van uw apparaat via uw Tulip Assist-account. Alle informatie over het indienen van de schade en de afhandeling ervan vindt u onder Schade melden.
Hoe schakel ik Find My iPhone (FMI) uit? Moet u uw apparaat ter herstelling opsturen, schakel dan eerst de Find My iPhone-functie uit. Anders kan uw apparaat niet volledig hersteld worden.

De Find My iPhone-functie schakelt u via het apparaat zelf of via iCloud uit. Hieronder leggen we u stap voor stap uit hoe u dit doet.

Let op: Schakelt u de Find My iPhone-functie uit via iCloud, dan worden ook alle bestanden op uw apparaat verwijderd!

Zoek mijn iPhone uitschakelen via uw apparaat
  1. Tik op Instellingen;
  2. Scroll naar beneden en tik op iCloud;
  3. Scroll naar beneden en tik op Zoek mijn iPhone;
  4. Tik op het schuifje naast Zoek mijn iPhone;
  5. Vul het wachtwoord van uw Apple ID in en tik op Schakel uit;
  6. Zoek mijn iPhone is nu uitgeschakeld!

Zoek mijn iPhone uitschakelen via iCloud
  1. Ga naar iCloud.com en log in met u Apple ID;
  2. Tik op Zoek iPhone;
  3. Tik bovenaan op Alle apparaten en selecteer uw apparaat;
  4. Tik op Wis iPhone om uw iPhone uit FMI te verwijderen;
  5. Log in met wu Apple ID;
  6. Vul u antwoorden in en tik op Ga door;
  7. Vul eventueel uw apparaat-nummer en bericht in;
  8. Tik op Gereed;
  9. Tik op OK;
  10. Tik op Verwijder uit account;
  11. Tik op Verwijder;
  12. Zoek mijn iPhone is nu uitgeschakeld en alle bestanden zijn van uw apparaat verwijderd!

Is het nog niet gelukt om Zoek Mijn iPhone uit te schakelen? Geen zorgen! Bij Gomibo vindt u meer informatie over hoe u Zoek Mijn iPhone uitschakelt.
Hoe reset ik mijn apparaat? Voor de herstelling van uw apparaat moet deze teruggezet worden naar fabrieksinstellingen. Hierbij verwijdert u alle bestanden, gegevens en instellingen van uw apparaat.

Maak dus eerst een back-up van al uw bestanden op uw apparaat, zodat deze niet verloren gaan en u ze later weer terug op uw apparaat kunt zetten. Via onderstaande links legt Gomibo uit hoe u dit doet.

Reset vervolgens uw apparaat. Via de links hieronder leggen we uit hoe u dat doet.
Waar vind ik het IMEI-nummer van mijn apparaat? Het IMEI-nummer is een vijftiencijferig serienummer dat uniek is voor uw apparaat. Dit nummer is onder andere terug te vinden op de volgende plekken:
  • Op de originele verpakking van het apparaat
  • In het instellingenmenu van uw apparaat
  • Door in de telefoon-app *#06# te typen
  • Binnen in uw apparaat, aan de achterkant van de batterij. Let op: Dit geldt alleen voor apparaten waar u de accu uit kunt halen.
Wat is de status van mijn schade? De status van uw schade vindt u onder Mijn schade. Log hiervoor in op uw persoonlijke Tulip Assist-account en ga naar Mijn schade. Klik vervolgens op de betreffende schade om de status te zien. Hoe snel wordt een schade verwerkt? Na ontvangst van uw apparaat sturen wij deze op naar het herstelbedrijf. Zij onderzoeken het apparaat en stellen gemiddeld binnen 10 werkdagen een schaderapport op. Vervolgens beoordelen wij binnen 2 werkdagen u schade. Als wij u schade goedkeuren, wordt uw apparaat binnen 5 tot 7 werkdagen hersteld. In het geval van een vervangend apparaat ontvangt u deze binnen 2 werkdagen van ons.

De gemiddelde duur van het herstellingproces ligt dus rond de 20 werkdagen.

Onder Schade melden leggen we u verder uit hoe het herstelproces verloopt en hoe lang dit duurt.
Hoe snel krijg ik een vervangend apparaat? Na ontvangst van uw apparaat sturen wij deze op naar het herstellingbedrijf. Zij onderzoeken het apparaat en stellen gemiddeld binnen 10 werkdagen een schaderapport op. Vervolgens beoordelen wij binnen 2 werkdagen uw schade. Als wij uw schade goedkeuren, wordt uw apparaat binnen 5 tot 7 werkdagen hersteld. In het geval van een vervangend apparaat ontvang u deze binnen 2 werkdagen van ons.

De gemiddelde duur van het herstellingproces ligt dus rond de 20 werkdagen.

Onder Schade melden leggen we u verder uit hoe het herstelproces verloopt en hoe lang dit duurt.
Hoe lever ik extra informatie aan? Aanvullende informatie voor uw schade kunt u zelf via uw Tulip Assist-account aanleveren. Log in op uw account en ga naar Mijn schade. Klik op de knop Bestanden toevoegen bij uw schade en voeg het bestand met de extra informatie toe.

Het is ook mogelijk om de extra informatie per e-mail aan te leveren. Stuur in dat geval de aanvullende informatie naar info@tulipassist.be.
Is mijn vervangende apparaat ook verzekerd? Het vervangende apparaat dat u van Tulip Assist ontvangt, is ook verzekerd volgens de originele polisvoorwaarden. Ontvang ik een nieuwe factuur bij een vervangend toestel? Wanneer u een vervangend toestel krijgt als gevolg van een goedgekeurde schadeclaim, zal er geen nieuwe factuur voor het vervangende toestel worden verstrekt. De factuur van het originele toestel blijft geldig voor administratieve- en garantiedoeleinden. Het vervangende toestel valt onder dezelfde verzekeringsovereenkomst als het originele toestel, met inachtneming van de reeds geldende voorwaarden en beperkingen. Mijn schade is niet gedekt, wat kan ik doen? Dekt de Tulip Assist-verzekering de schade aan uw apparaat niet, dan krijg u de herstellingkosten niet vergoed. Het is wel mogelijk om uw apparaat via Tulip Assist alsnog te laten repareren. De herstellingkosten moet u in dat geval zelf betalen. Ik ben het niet eens met de uitkomst van het onderzoek, wat kan ik doen? We helpen u graag om dit op te lossen. Als u het niet eens bent met de uitkomst van het onderzoek voor de schadevergoeding van uw apparaat, dien hier dan uw bezwaar in.

Contact

Hoe neem ik contact op met Tulip Assist? Alle contactgegevens vindt u op deze pagina.